I made this widget at MyFlashFetish.com.

Rabu, 15 Jun 2011

GERHANA BULAN @ ANONYMOUS !!?

     Kecoh pagi tadi apabila ramai rakan-rakan yang mula bersembang mengenai Anonymous, satu kumpulan "Hacker" yang dikatakan telah menggodam beberapa laman web kerajaan Malaysia. Tapi yang amat pelik, peristiwa penggodaman itu berlaku sewaktu terjadinya peristiwa gerhana bulan pagi tadi. Gerhana bulan yang dijangka berlaku sekitar pukul 1.00 pagi hingga 5.00 pagi menyebabkan sebahagian umat islam bangkit untuk menunaikan solat sunat gerhana bulan. Ada di antara masjid di sekitar kampung yang mengadakan majlis ilmu untuk mengenang dan mengambil iktibar di sebalik peristiwa besar tersebut.


















     Tidak kurang umat islam yang sibuk melayari facebook bagi mengetahui lebih lanjut berkenaan dengan "Hacker" yang dikatakan cuba menggodam laman web kerajaan. Saya yang berkesempatan untuk membuka facebook sekitar pukul 4.00 pagi terkejut apabila ada rakan yang mula membincangkan hal ini. Hati terdetik, moga mereka tidak lupa dengan peristiwa besar alam yang berlaku pada masa yang sama.


     Harap-harap ini bukan taktik sebarang pihak untuk mengalihkan tumpuan umat islam terhadap kebesaran Allah. Saya pun kurang pasti kenapa kumpulan "Hacker" tersebut cuba menggodam laman web kerajaan. Ada sebahagian berpendapat mereka marah dan tidak berpuas hati apabila kerajaan menyekat beberapa laman web di internet. Dari mana asal kumpulan ini pun masih diragui. Ini antara gambar yang terpapar di laman web yang dikatakan telah digodam kumpulan tersebut.



                              
    



                                          


     
     Ini pula laman web kerajaan yang dikatakan telah digodam oleh kumpulan tersebut. Saya cuba membukanya untuk kepastian, tapi google tak dapat mencari... (Problem sebab  digodam barangkali )....

  • SabahTourism.com
  • ASEAN connect
  • Bomba
  • Perbendaharaan Malaysia
  • Parlimen Malaysia
  • JobsMalaysia
  • Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan
  • Majlis Sukan Negara


 ~Buat Renungan Bersama~


Rasulullah SAW bersabda: “Apabila kamu melihat kedua-duanya (gerhana matahari dan bulan), maka dirikanlah solat dan berdoalah sehingga dihapuskan apa yang kamu hadapi”.



     Moga-moga ramai yang mengambil pengajaran di sebalik peristiwa gerhana bulan. Bukan mudah nak melihat peristiwa tersebut malah mengambil masa yang sangat lama. Solat gerhana bulan? hehe... harap kawan-kawan dapat menunaikan solat sunat tersebut. Kalau tak pandai atau malu nak lakukan, cukuplah sekadar bersyukur dan mengakui kebesaran Allah di hati. Setiap mata yang memandang bulan pagi tadi, sama-sama kita doakan moga dibukakan pintu hati dan terbentang jalan untuk mendekati Ilahi... ~Amin~

Sekian......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan